Aby nie oszukała nas wypożyczalnia
Polacy coraz chętniej decydują się na wakacje zagraniczne na własną rękę. Często podróżują pojazdem wynajętym w wypożyczalni pojazdów. Jest to rozwiązanie wygodne i niezbyt drogie, jednak zdarza się, że wypożyczalnie nie są do końca uczciwe względem cudzoziemców i wtedy warto wiedzieć, co zrobić, aby nie płacić zbyt dużo.
Rezerwuj samochody w renomowanych wypożyczalniach
Dziś, dzięki możliwościom jakie daje internet możesz zarezerwować samochód, za pośrednictwem specjalnych serwisów np. http://www.wynajemsamochodowlotnisko.pl, niemal na całym świecie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie z wielu powodów. W pierwszej kolejności należy podkreślić duże oszczędności jakie można poczynić korzystając z takich serwisów. W przypadku wcześniejszych rezerwacji w kieszeni może zostać 30-50% tego, co musiałbyś wydać na wynajęcie pojazdu. Kolejną zaletą rezerwacji za pośrednictwem serwisów internetowych jest bezpieczeństwo np. w razie jakichkolwiek kłopotów zawsze można zadzwonić do pracownika serwisu i prosić o pomoc.
Dokładnie sprawdź umowę
Umowa, którą podpisujesz w wypożyczalni samochodów określa wszystkie warunki na jakich pożyczasz auto. Jest tam cena, czas wynajmu oraz wysokość ubezpieczenia pojazdu. Jednak w umowie znajdują się również informacje dotyczące dodatkowych opłat na które warto zwrócić uwagę. Najczęściej dodatkowe opłaty naliczane są za:
- zwrot pojazdu z pustym bakiem;
- zwrot pojazdy po godzinach urzędowania wypożyczalni;
- oddanie pojazdu poza wyznaczonym miejscem;
- zwrot brudnego auta;
- oddanie uszkodzonego auta;
- po kolizji wynajmujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów naprawy, których nie pokryło ubezpieczenie samochodu.
Jeśli wypożyczalnia zabierze zbyt wiele
Może się zdarzyć, że wypożyczalnia z bliżej nieokreślonych przyczyn wystawi Ci rachunek wyższy aniżeli pierwotnie był ustalony. Jeśli dokonywałeś rezerwacji przez serwis pośredniczący możesz sprawdzić czy jego pracownicy świadczą usługi mediacyjne. Jeśli tak istnieje możliwość złożenia wniosku z prośbą o pomoc w odzyskaniu pieniędzy. Jeśli firma pośrednicząca nie może pomóc, wtedy warto napisać skargę do Europejskiego Centrum Konsumenta. Instytucja ta zajmuje się na co dzień prowadzeniem spraw spornych między polskimi konsumentami a zagranicznymi firmami, które w różny sposób łamią prawa konsumenta.
Materiał zewnętrzny